Atraktivní obsah

Obsah nejsou jen texty

Pokud tvoříte obsah pro webové stránky, uslyšíte okolo sebe neustále o copywritingu. Copywriting je psaní textů speciálně určených pro webové stránky. Je totiž dokázáno, že na webu čteme jinak než například v časopisu. Na internetu totiž většina z nás nejprve skenuje očima článek a hledá konkrétní střípky informací. Teprve poté čteme části textu, o kterých si myslíme, že pro nás budou přínosné.

Text pro web musí mít jinou strukturu, je uspořádán do kratších odstavců, důležité informace jsou zvýrazněné tučně apod. Na webových stránkách můžete s uživatelem méně interagovat než při prodeji v obchodě, proto je nutné mít texty dostatečně atraktivní, aby čtenář nemohl odtrhnout oči. Copywriter takové texty připraví přesně na míru vaší cílové skupině.

Obsah už nejsou pouze texty, tvoří jej také poutavé obrázky, videa a v neposlední době také stále více oblíbené infografiky. V posledních letech se dále velmi rozrůstá tzv. obsahový (content) marketing, který se zaměřuje na tvorbu obsahové strategie na všech komunikačních kanálech a ve všech možných formách.

Proč je důležitý obsah

Zákazník je přehlcen informacemi. Z každé strany vidí reklamy a bezkonkurenční nabídky, které si údajně nemůže nechat ujít. Možná u vás nakoupí, ale pokud zákazníkovi nedáte něco více, než vaše konkurence, tak se již nemusí nikdy vrátit. Snažte se proto zákazníkům dávat přidanou hodnotu v podobě zajímavého obsahu.

Mimochodem, první obsahová kampaň vznikla v roce 1891. Nejedná se tedy o žádnou novinku. Jistý málo významný vynálezce pečícího prášku začal na obal svých produktů tisknout recepty, později dokonce i vydal kuchařku. Za posledních 100 let se prodalo přes 19 milionů výtisků a produkty se prodávají po celém světě. Jednalo se o značku Dr. Oetker – nepochybně jste o ní slyšeli.

Obsah je to, co vaše zákazníky přiláká a přiměje se vracet. Kvalitní obsah zvyšuje loajalitu zákazníků k vaší značce. A v neposlední řadě – vyhledávače vlastní obsah vždy ocení.

Možností, jak šířit vlastní obsah, je v dnešní době nezpočet, a tak se rozhodně nebojte začít psát blog, natáčet videa, zveřejnovat případové studie, nebo psát e-booky, za které se nebojte říct o e-mail. Co je však podstané,  tvorbě nového obsahu by vždy měla předcházet pečlivá příprava a tvorba strategie.

 

Chci atraktivní microsite

Je microsite i pro vás?

Microsite podpoří prodej každého produktu či služby. Zjistíme váš potenciál a na nezávazné schůzce vám poradíme, co mohou přinést microsite přímo vám.

Napište nám