Brand

Co je brand?

V marketingu označujeme slovem „brand“ obchodní značku, která má vlastní identitu a lze ji prezentovat i bez konkrétního výrobku. Názorným příkladem mohou být značky jako Apple nebo CocaCola.

Pojem „brand“ nezahrnuje jen logo a portfolio vašich produktů, ale také to, jakým způsobem zákazníci značku vnímají.

Význam loajality fanoušků

Internet je hyperkonkurenční prostředí a význam brandu je aktuálně větší než kdykoli předtím. Vždy se najde někdo jiný, kdo bude stejnou službu či produkt poskytovat levněji. Musíte proto zákazníkovi dát i jiný důvod, aby nakupoval výhradně u vás.

Mnoho zákazníků se dnes nerozhoduje jen kvůli ceně, zajímá je také vaše filozofie, zda vyrábíte ekologicky, chtějí slyšet váš příběh. Pokud s vámi budou názorově souhlasit, budou se spíše vracet.

4P pro rozvoj brandu online

1. Persona

Představte si svou značku jako člověka. Šli byste s takovým člověkem na kávu? Firma-zlatokopka, která se stará jen o zisk a na zákaznický servis moc nedá, nebude u zákazníků oblíbená. Stejně tak se nebudete chtít setkat se starým mrzoutem účetním, který sice svou práci dělá výtečně, ale máte pocit, že má místo srdce kalkulačku.

Ukažte zákazníkům takovou tvář své firmy, se kterou mohou sympatizovat. Více totiž dáme na dobrý pocit, než na telefonní seznam referencí.

2. Příběh

Všichni zbožňujeme příběhy. Proč psát text „O nás“ jako strukturovaný životopis, když to může být dramatický příběh o vizi. Stejně tak můžete prodávat i své služby či produkty.

3. Přátelství

Buďte svým zákazníkům přítelem, na kterého se mohou vždy obrátit s jakýmkoli problémem. Jak udržujete přátelství v životě? Přeci jste v kontaktu! Buďte na sociálních sítích, mějte blog a komunikujte se zákazníky i o těch největších hloupostech, které je zajímají. Po čase vybudujete silnou komunitu fanoušků, kteří o vás budou mluvit. A takové doporučení je vždy nejlepší.

4. Problémy zákazníků

Mějte na paměti, že vaše služby či produkty musí zákazníkovi vyřešit jeho problémy, pak je bude nakupovat. Prodávejte s touto myšlenkou. A vyjděte také zákazníkům vstříc, aby vždy snadno našli řešení. Možná pomohou často kladené otázky, možná se můžete podělit o své tipy a návody, jak problému předejít. To vše zákazníka potěší a podpoří pozitivní obraz vaší značky.

 

Chci, aby má značka byla vidět

Je microsite i pro vás?

Microsite podpoří prodej každého produktu či služby. Zjistíme váš potenciál a na nezávazné schůzce vám poradíme, co mohou přinést microsite přímo vám.

Napište nám